منتدى تعليمي إبتدائي - إعدادي - ثانوي - للمعلم والطالب
 
الأحداثالرئيسيةالمنشوراتأحدث الصورالتسجيلدخول

المواضيع الأخيرة
» دليل شامل لتقييم المواقع الإلكترونية وضمان الجودة والمصداقية
انجليزى – unit 7 للصف الثالث الثانوى 2016  Icon_minitimeالأربعاء نوفمبر 13, 2024 2:57 pm من طرف سعاد آل حصين

» دور الرسائل النصية في مجال التعليم
انجليزى – unit 7 للصف الثالث الثانوى 2016  Icon_minitimeالثلاثاء أكتوبر 08, 2024 11:41 am من طرف سعاد آل حصين

» استراتيجيات التدريس المبتكرة: "دليلك للتعليم الفعّال"
انجليزى – unit 7 للصف الثالث الثانوى 2016  Icon_minitimeالخميس يوليو 04, 2024 11:05 am من طرف سعاد آل حصين

» خطوات تقديم طلب الزواج من اجنبية
انجليزى – unit 7 للصف الثالث الثانوى 2016  Icon_minitimeالأربعاء يونيو 05, 2024 2:54 pm من طرف سعاد آل حصين

» أدعية الامتحانات
انجليزى – unit 7 للصف الثالث الثانوى 2016  Icon_minitimeالسبت يناير 27, 2024 10:42 pm من طرف faridaahmed

» 9 نصائح مهمة تساعدك في عمل بروفايل للشركة الخاصة بك
انجليزى – unit 7 للصف الثالث الثانوى 2016  Icon_minitimeالثلاثاء ديسمبر 05, 2023 10:14 am من طرف منة اجادة

» خصومات لا تعوض على عمل بروفايل شركة من "سايت أب"
انجليزى – unit 7 للصف الثالث الثانوى 2016  Icon_minitimeالثلاثاء ديسمبر 05, 2023 9:50 am من طرف منة اجادة

» هل تحتاج إلى مساعدة في تصميم بروفايل شركتك؟
انجليزى – unit 7 للصف الثالث الثانوى 2016  Icon_minitimeالثلاثاء ديسمبر 05, 2023 9:19 am من طرف منة اجادة

» ماذا توفر لك "سايت أب " أفضل شركة لكتابة محتوى تعبئة المواقع ؟
انجليزى – unit 7 للصف الثالث الثانوى 2016  Icon_minitimeالثلاثاء ديسمبر 05, 2023 8:55 am من طرف منة اجادة

» خدمة أفضل شركة كتابة بروفايل جذاب وإبداعي مع ’’سايت أب’’
انجليزى – unit 7 للصف الثالث الثانوى 2016  Icon_minitimeالأربعاء نوفمبر 29, 2023 2:22 pm من طرف منة اجادة

» أفضل تصميم متجر إلكتروني : نافذتك لزيادة عملائك
انجليزى – unit 7 للصف الثالث الثانوى 2016  Icon_minitimeالأربعاء نوفمبر 29, 2023 1:51 pm من طرف منة اجادة

» أفضل تصميم متجر إلكتروني : نافذتك لزيادة عملائك
انجليزى – unit 7 للصف الثالث الثانوى 2016  Icon_minitimeالأربعاء نوفمبر 29, 2023 1:28 pm من طرف منة اجادة

» "إجادة" أقرب مكتب ترجمة معتمد لترجمة أوراقك
انجليزى – unit 7 للصف الثالث الثانوى 2016  Icon_minitimeالأربعاء نوفمبر 29, 2023 11:25 am من طرف منة اجادة

» "إجادة" أفضل مكتب ترجمة الصور في السعودية
انجليزى – unit 7 للصف الثالث الثانوى 2016  Icon_minitimeالثلاثاء نوفمبر 28, 2023 1:35 pm من طرف منة اجادة

» خصومات من أفضل مكتب ترجمة عقود الزواج انتهزها الآن
انجليزى – unit 7 للصف الثالث الثانوى 2016  Icon_minitimeالثلاثاء نوفمبر 28, 2023 1:13 pm من طرف منة اجادة


شاطر
 

 انجليزى – unit 7 للصف الثالث الثانوى 2016

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
هنا جلال
المدير
المدير
هنا جلال

عدد المساهمات : 24470
نقاط : 64474
السٌّمعَة : 8
تاريخ التسجيل : 18/12/2012

انجليزى – unit 7 للصف الثالث الثانوى 2016  Empty
مُساهمةموضوع: انجليزى – unit 7 للصف الثالث الثانوى 2016    انجليزى – unit 7 للصف الثالث الثانوى 2016  Icon_minitimeالخميس ديسمبر 24, 2015 12:32 am

انجليزى – unit 7 للصف الثالث الثانوى 2016


Unit 7  

Building and engineering

Egypt has many amazing works of engineering, both ancient and modern.  At the south of Aswan, for example, Abu Simbel is the site of two temples which were carved into a cliff in about 1250 BCE.  The larger temple was positioned so that at certain times of the year, the rays of the rising sun would illuminate the statues of Ptah, Amun-Re, Ramses II and Re-Horakhty

In 1954, the government decided to build the Aswan High Dam.  This meant that the Nile Valley would be flooded and that Abu Simbel itself would be under water.  It was unthinkable that Egypt should lose one of its most important monuments, so plans were made to rescue it

The massive statues were cut into pieces which weighed over 30 tonnes each.  These were raised over 60 metres up the cliff, where they were attached to a concrete base.  The work took thousands of workers and more than three years to complete.  Today, the temples, which were re-opened in 1968, are an amazing combination of ancient and modern engineering

Many years after the building of Abu Simbel, China had a different problem which was solved by another great engineering project.  Many years ago, enemies were attacking the rich towns of northern China.  The emperor decided to keep the attackers out, so work on the Great Wall of China began in 220 BCE and continued for hundreds of years.  Eventually, the wall reached a length of 6,400 km.  It is the longest structure ever built and was all made without machines.  Its five-meter width is wide enough for soldiers to ride along on horses to stop attackers from climbing over the wall

 

:Vocabulary

 

commuter

شخص يسافر الي ومن العمل

diameter

قُطر

engineering

الهندسة / هندسي

investment

الاستثمار

massive

هائل / ضخم

base

قاعدة

carve

ينحت

cliff

الجُرف / منحدر صخري شاهق

illuminate

يضيء / ينير

monument

أثر

be) positioned)

يوضع في مكان معين

raise

يرفع / يربى

tunnel

نفق

underground

مترو الأنفاق

invest

يستثمر

investor

مستثمر

deduce

يستنتج

deduction

استنتاج

emperor

امبراطور

empire

إمبراطورية

the Great wall of China

سور الصين العظيم

eventually

أخيرا / في نهاية المطاف

plain

واضح / سهل / ارض منبسطة

obstacle

عقبة

phenomenon

ظاهرة

phenomena

ظواهر

privatization

الخصخصة

creativity

الخلق والابتكار

steep

شديد الانحدار

lift

يرفع

settlements

مستوطنات / قري صغيرة

natural disasters

كوارث طبيعية

agricultural

زراعي

commercial

تجاري

industrial

صناعي

unemployment

البطالة

slogan

شعار

prosperity

الازدهار / الرخاء الاقتصادي

capital

رأس المال

welfare

رفاهية  / صالح

sculpture

تمثال

sculptor

نحات / مَثَال

Words that go together

 

geographical location

موقع جغرافي

building site

موقع البناء

environmental pollution

التلوث البيئي

ultraviolet rays

الأشعة فوق البنفسجية

infrared rays

الأشعة تحت الحمراء

investment opportunities

فرص الاستثمار

make a plan

يضع خطة

dominate the headlines

تتصدر عناوين الأخبار

 
 

:Language Notes

يسافر يوميا الي مكان العمل ومنه    …    commute from .. to ..  / commute between .. and

يُخفف العقوبة   commute

يسافر أو السفر عموما     travel

يذكر شخص بشيء     ¨Remind someone to do something / Remind someone of something

يتذكر    Remember         =   يتذكر عن               ¨remember about 

يتذكر      I can’t remember her name

.Please, remind me to bring my camera

   بلغ تحياتي إلى الأسرة   .He reminded me of my promise.  Remember me to your family

 

¨لاحظ الاختصارات الآتية :

قبل العصر المسيحي (قبل الميلاد)     (¨BCE = Before the Christian Era = BC (Before Christ

بعد الميلاد      (¨CE =Common Era / the Christian Era = AD (Anno Domini

:Words often confused

 يفقد / يضيع / يخسر      (¨lose (v

 فقدان / خسارة     ¨loss

   غير محكم / غير مثبت جيدا / مفكوك     ¨loose

يضيء / ينير     ¨illuminate            يمحو / يزيل / يستبعد / يهزم                       ¨eliminate

.The streets were illuminated with coloured lights

.Our team was eliminated in the first round

.We should try to eliminate illiteracy in Egypt

 حجم            ¨Size                                    قُطر           ¨Diameter

  .I was amazed at the size of their garden

  .The diameter of the Earth is about 13,000 km

  يعرف   ¨Know = have information about something

 

   .There are instructions telling you everything you need to know

   .I have known him for years

 يتعرف علي / يعترف بـ (رسمياً)    ¨recognize

  .I didn’t recognize you in your uniform

   .British medical qualifications are recognized in Canada

يستمع أو يصغي بانتباه      Listen to

          يسمع بدون قصد          Hear

    ¨He listened to the news on the radio

    ¨She heard some noise outside

    ¨Raise your voice, please. I can’t hear you

يكلف     Cost

يدفع      Pay

  يفرض أو يطلب ثمنا    Charge

?How much does a house like that cost in America

?Can I pay by credit card

.The restaurant charged us 40 pounds for the meal

هام من الناحية التاريخية       historic

هام من الناحية التاريخية / مرتبط بدراسة التاريخ    historical

     آثار تاريخية     Historic / historical monuments

   أبحاث في التاريخ        Historical research

 

:Exercises on Vocabulary and Language Notes

.The factory plans to (resist – arrest - invest – detest) in new computers

.The rock was cut (into – with – of – at) a rectangular shape

.The quickest way to get to the city centre is to (come – do – travel – take) an underground train

.Some people (communicate – commute – complain – compete) long distances while others work close to home

.A journey on the underground (costs – pays – gives – makes) one pound

:Find the mistake in each of the following sentences then write it correctly

The explosion made a passive hole in the ground.           massive

The funnel goes under the Nile.                                          tunnel

The government has made a plan to rise taxes.                 raise

The earth is discriminated by the sun.                            illuminated

Keep away from the edge of the stiff – you might fall.        Cliff

grammar

 الاستنتاج   Making deductions

في حالة التعبير عن الاستنتاج في المضارع نستخدم:

                                       I am certain that he isn’t clever                             must -

                                             He can’t be cleve                                                      can’t -

may     + inf

                                        Perhaps she speaks German well                              might

                                           She may speak German well                                       could

¨أحيانا يمكن أن تعبر الجملة عن الاستمرار وفي هذه الحالة نستخدم:

                                         What is Ali doing in his room?                                      Must

                                           I’m not sure. He may be studying.                               Can’t

           What is Linda doing?                                           ay    + be + V+ing

                                           She must be working on her computer.                       Might

could

¨في حالة الاستنتاج في الماضي:

تعبر عن استنتاج مثبت مؤكد في الماضي     ¨Must have + PP

تعبر عن استنتاج منفي مؤكد في الماضي   ¨Can’t have + PP

تعبر عن شيء ممكن أو محتمل في الماضي   ¨May have + PP

تعبر عن شيء أقل احتمالا في الحدوث       ¨Might have + PP

¨could have + PP.  = may have / might have + PP

¨واذا كانت الجملة تعبر عن الاستمرار نستخدم:

 

                                                        What was he doing in the early morning?                           Must have

                                                              He must have been doing the exercises.                               Can’t have

                             The light was on in his room after midnight                      May have       + been + V+ing

                       He must have been studying.                                                 Might have 

could have  

  .The streets are wet. It must have rained last night

   .He was here a minute ago. He can’t have gone too far

   .He doesn’t get the same train any more. He may have changed his job

(=Perhaps he changed his job)

   .(I haven’t seen Melissa for ages. She might have moved. (=Perhaps she moved

¨ يمكن استخدام  could  بدلا من   may / might :

¨ و يمكن أن تعبر  could have + PP أيضا عن شيء كان من الممكن حدوثه ولكنه لم يحدث:

¨Could have + PP

   (He hasn’t visited us for a long time. He could have been busy. (= He may/might have been busy

   .He was able to do the job but he didn’t

      .He could have done the job

Question tags

¨السؤال المضاف للجملة معناه دائمـا “أليس كذلك؟”

¨السؤال يكون عكس الجملة في الإثبات و النفي.      

¨ في السؤال المضاف للجملة نستخدم دائما ضمير فاعل.

?Atef is a student, isn’t he?                     · Sara hasn’t got any money, has she

¨لاحظ الحالات الشاذة الآتية:

¨ تعبر   let’s  عن الاقتراح أما   let us  فتعبر عن طلب الإذن:

?Let’s go, shall we

?Let us stay here, will you

¨ في حالة وجـود  am   نستخدم في السؤال  aren’t  وفي حالة وجود  am not  نستخدم am:

?I am a teacher, aren’t I

?I am not a lawyer, am I

¨ لاحظ أن الكلمات   everyone / someone / everybody / somebody / no one/ nobody  يأتي بدلا منها في السؤال  they:

?Everyone has done the homework, haven’t they

?Everybody’s at the match, aren’t they

?Nobody saw the robbers, did they
 

 الكلمات  something / everything / nothing   يأتي بدلا منها في السؤال  it:

?Something has happened, hasn’t it

 

¨الكلمات الآتية تعبر عن النفي ولذلك يكون السؤال مثبت:

seldom / never / scarcely / neither / little / few / hardly / rarely / no longer

?He no longer comes early, does he

?There’s hardly any food, is there

¨في حالة الأمر المنفي نستخدم في السؤال  will you :

?Don’t open the door, will you

¨ في حالة الأمر المثبت نستخدم عادة  won’t you   و يمكن أيضا استخدام will you:

?Close that door, won’t you

¨ لاحظ أن الجمل التي تبدأ بـ I think / I believe يكون السؤال المذيل على الجزء الثاني ولكن الجملة التي تبدأ بـ I don’t think/I

don’t believe تعتبر منفية:

?I think Hala will win the race, won’t she

?I don’t think they are lazy, are they

¨ لاحظ أننـا دائما نستخدم الاختصار في السؤال: don’t/didn’t/doesn’t/isn’t

 

¨في حالة وجود   have  كفعل أساسي يمكن استخدام  have أو do  في السؤال:

He has a car, doesn’t he? (OR : hasn’t he?)

¨لاحظ استخدام Question tag   مع التعبيرات الآتية :

?You’d better leave, hadn’t you

?You’d rather go, wouldn’t you

¨لاحظ استخدام there   في السؤال المضاف للجملة :

?There isn’t any milk in the fridge, is there

¨لاحظ استخدام it   بدلا من  this / that  في السؤال :

?This is not right, is it

¨في حالة وجود IF   يكون السؤال علي الجزء الثاني من الجملة(جواب الشرط) :

?If she doesn’t have a map, she’ll get lost, won’t she

¨في حالة وجود أكثر من فعل مساعد في الجملة نستخدم أول فعل مساعد في السؤال :

?They should have come earlier, shouldn’t they
 

:Grammar Exercises


:Choose the correct answer from a, b, c or d

.He (must have – can’t have – didn’t have – can have) missed his train. He’s usually late

.His watch (must have – might have – could have – can’t have) cost a lot of money. It’s made of plastic

It (can’t have – will have – must have – didn’t have) been very windy during the night. There are branches all over the ground

.Tunnelling under the Nile (must have – may have – can’t have – might have) been easy. I’m sure it was difficult

My father (didn’t have – won’t have – shall have – must have) walked to work this morning. His car is still in the garage

:Find the mistake in each of the following sentences then write it correctly

 He can’t be rich. He owns two cars and a large house.                          must

  He must be ill. He eats like a horse.                                                         Can’t

  You’ve been travelling all day. You can’t be tired.                                 must

   Ali hasn’t contacted me. He mustn’t have got my message.                Can’t

   She must be here. I know for certain that she’s away on holiday.     Can’t

Language to deduce information

?(Why do you think (they built the Suez Canal

I think they must have (built it to make travelling by sea easier

?(How do you think (they built the Suez Canal

Well, they might have used (thousands of workers

What problems and difficulties do you think ?there were in (building

.I’m sure it can’t have been easy

.Surely, it must have cost a lot of money

 
 
 

[url=http://cairodar.youm7.com/flashes/PDFfiles/unit 7 english.pdf] To Download Lesson in PDF … Click here[/url]



انجليزى – unit 7 للصف الثالث الثانوى 2016  Uoo-uo10
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://hanagalal.ahlamontada.com
 
انجليزى – unit 7 للصف الثالث الثانوى 2016
استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» انجليزى – unit 8 للصف الثالث الثانوى 2016
» انجليزى – unit 12 للصف الثالث الثانوى 2016
» انجليزى – Unit 6 للصف الثالث الثانوى 2016
» انجليزى – unit 13 للصف الثالث الثانوى 2016
» انجليزى – unit 14 للصف الثالث الثانوى 2016

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات هنا جلال التعليمية :: مراجعة الإمتحانات :: مراجعات كايرودار واليوم السابع 3ث :: لغة انجليزية 3ث -كايرودار-
انتقل الى: